Skip to main content

Vacation on Pangkor

26 November

Hari nie aku kena bangun awal...setelah lamer giler tido balik lepas suboh
(patut aa rezeki cam kurang jer en)
Malas seyh nak angkat segala barang ke dalam keter
Tapi takpe
semangat nak bercuti mendahului segalanya
haha

Perjalanan sangatlah lancar sehingga kat highway dekat2 ngan gua tempurung nie tetiber jam.
Tak gerak2 gak traffic neyh

Macam2 aa yang dilakukan oleh manusia2 tgh jam neyh


Adik aku ngan abg sedare aku sibuk men Virtua Tennis 3

Bapak2 sekalian keluar dari keter

panjang giler babi kereta2 nie beratur...babi pun tak panjang camnie


kat depan pun panjang gak...sesetengah manusia yang tidak mempunyai
kesabaran telah menuju ke hadapan untuk mengetahui
apa yang telah terjadi (aku terlalu malas~)


aku telah dipakse menjadi hamba kamera


Rupa2nya ader accident telah berlaku...lori ngan myvi...time nie baru aa aku rase bersyukur sebab tak pernah terlibat dalam kemalangan...


nie lorinyer, tayar belakang beliau hancur (tak sempat ambik gambar)

Dahsyat woo...tapi tiada nyawa yang melayang (mungkin, x nmpk lak kesan darah)hm...aku rase aku pernah nmpk awek aku bawak keter nie

Kami pun meneruskan perjalanan...tapi bapak aku tetap tidak menurunkan kelajuan kereta biarpun telah melihat kemalangan itu...

Maner Lumut?

Sampai pun kat jeti!

nie lah bagasi2 kami



topi tuh x seswai aa ngan aku,haha


Tetiber aku mengharap dia ader kat sini skali...aiseh terlayan jiwang lak~


apsal aku terfikir nie tempat utk wat sit-up?mungkin sebab perut aku pun dah membesar

Kitorg sampai ke chalet kitorg kat Teluk Nipah dalam pukul 3.30
Lepas dah un-pack segala barang, kakak aku yang kebosanan mengajak kami semua utk berenang di laut
time nie x panas sgt sbb baru lepas hujan, so aku pun join jer aa~~

Impian aku untuk naik jet-ski tercapai!
tapi sayang xde gambar (siot bnar)
mak aku nie punyer la risau, suro aku jangan bawak laju2 (sebagai anak yang baik, aku pun bawak aa dengan sepenuh kelajuan,haha)
Bila time mak aku lak bawak, dia pun bawak sepenuh kelajuan!!aaargh!

27 November
Plan hari nie nak pergi snorkeling pulak
aku yang sangat teruja punya lah x sabar2 dan cuber menyembunyikan perasaan excitedku
aku sangat berminat ngan kehidupan dalam laut nie
dari kecik lagi tau

Itulah Pulau Giam, tempat paling best utk snorkeling~


Menuju ke bot~


muka2 yg nak snorkeling

Nie lah tempat snorkeling!tapi sangatlah mengecewakan biler xde ikan...sebab hujan lebat malam sebelumnya...serius sedih giler


So long tempat-bajet-ader-ikan-yang-berjaya-kecewakan-aku!


"Kenapa aa time aku ader korg xde lak? korg nie mengecewakan aku
betol aa wahai ikan2...kena tinggal ngan ex aku pun x sedih gini tau?"


Mari berenang utk mengubati hari yang kecewa!

Nie last time kitorg lepak kat Teluk Nipah sebab selepas ini kitorang akan berpindah ke chalet lain..

Kitorang pun tiba di Teluk Dalam Resort...
lepas jer check-in aku terus tido ngan sodapnyer...
(still kecewa pasal ikan2 tadi)

Petang tuh, kitorang cadang nak main tenis, tapi disebabkan aku ternampak ada kayak, kitorg pun pergi berkayak setelah aku memberi cadangan~


Jangan bawak laju2!korang dah aa tak pakai helmet!(xde kaitan pun)


Sampai ke pulau aper ntah kitorang berkayak nie



Penat wooo berkayak...

Adik sedare aku yg kat belakang tu patah tangan kiri dier, so adik aku aa yang jadi mangse utk kayuh sepanjang mase~


Dan itulah gambar aterakhir yang mampu diambil oleh kamera aku...sebab...*sob*...kamera aku dah rosak...kakak aku yang last pegang...terkena air kot...sedih giler babi siot...babi pun x sedih camnie...

28 November

Kitorang main tenis pagi tuh
masing2 sangatlah hebat sampai bola terbang keluar dari court
kuat kan kitorang?

Lepas tuh aku pun balik bilik..kamera aku still kat kakak aku so aku pergi aa bilik dier nk amik...
time nie la aku realise yang kamera aku rosak...
serius sedih giler
aku tataw nak fikir aper dah time nie so aku pun pergi aa pack barang..
pastu cermin mate aku lak hilang...

"first kamera rosak, sekarang cermin mate hilang.pasni aper lak?feri aku naik karam?"
tetiber aku nmpk cermin mate aku kat anjungan...
"pastu feri tu pun timbul balik dan semua orang selamat..."
*segan aku marah lebih2*

pastu kitorang pun balik aa...
sebab terlalu sedih aku pun tak ingat aper jadi time balik...
kitorang sampai rumah pukul 6 petang...

Gambar kat bawah nie adalah gambar2 laut yang Raihan mintak aku amikkan...







Comments

  1. muler2 aku ingat tuh burung tau
    skali kena gelak ngan sumer orang
    haih~

    ReplyDelete
  2. aku rase, entri ko kali ni, banyak ko gune menatang aram tu kn..gile ah.
    yang paling tak menahan,

    "first kamera rosak, sekarang cermin mate hilang.pasni aper lak?feri aku naik karam?"

    hahahaha. malu tak marah tak tentu pasal?
    len kali, bwk sabar.. =)

    ReplyDelete
  3. eleh

    ko pun slalu jer tensen~

    aku upset giler sbb kamera aku rosak...dah lamer kamera tuh bersame aku...

    *sob*

    ReplyDelete
  4. "hm...aku rase aku pernah nmpk awek aku bawak keter nie"


    Ahahah! Yg ni best. Hehe.

    ReplyDelete
  5. demyu ray. kau nak aku mati cepat!

    ReplyDelete
  6. hahaha

    dah aa keter 1st yg aku nmpk dier bawak

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

A Little Debate About Love and Commitment

A week after thanksgiving, we had a group discussion about Islam. To make it short, suddenly it become a debate of my commitments toward someone. Yes, it is about love. These are the questions, and my answer: If you guys love each other, why don't you just be in relationship? If we are in love, doesn't mean we MUST be in love. Being in relationship doesn't give any assurance that you are going to get married to each other. Most of my friends that are in relationship often ended up in failure, though a few (like one out of 50) still manage to maintain for 3-4 years. If you are ready to be in relationship, then you must be ready to get married. You give your commitment, attention and time for your partner, isn't it the same as married couple?* I never say being is relationship is wrong, but people who in relationship is the trouble. We always want the good thing (getting attention, sharing our love, etc) but always avoid the hard part (our responsibilities, commitment, et

Post Bukan Untuk Semua Orang, Tapi Ada 4 Orang Patut Terasa

Edited total 7 times by 2/6/2010 1906 Post ini telah diedit disebabkan aku tuan blog (tak menjawab soalan). Post yang asal telah di-save di dalam laptop aku, so anggap la yang tak membace tu...kurang bertuah 1) Jangan aa merajuk 2) Ko pun ...ah malas aa nak cakap 3) Semoga berbahagia 4) Lepas nie kita kena lebih mengekspresi kan perasaan kita dengan cara yang lebih sihat. Terima kasih sebab sanggup turun datang jumpa aku dulu untuk menerangkan everything :) Aku bukannya hendak merendahkan mana2 pihak, tapi mungkin method aku agak extreme. Minta maaf kepada semua pihak yang terlibat.